BSR Stage2

Renowacja i modyfikacje starszego auta to choroba. Biada temu kto się nią zaraził! Nawet jak auto wydaje się już gotowe a my wyleczeni to schorzenie pozostaje w ukryciu. Wystarczy mały bodziec, kontakt z innym nosicielem i problemy gotowe. Sezon przeziębień i L4, a ja zachorowałem na nowy wydech.

Seria

Jak zbudowany jest oryginalny wydech w poliftowym B5204T4? Za kolektorem wydechowym i turbo mamy downpipe, katalizator i dwie sondy lambda. Jedna przed katalizatorem a druga wewnątrz niego. Ta druga jest szczególnie znienawidzona przez wielbicieli tuningu, ponieważ utrudnia wycięcie katalizatora i zastąpienie go tłumikiem bądź prostą rurą. W przedliftowym C była tylko jedna sonda i tam można szaleć z wydechem do woli. Swoją drogą zawsze zastanawiałem się jak takie auta są później dopuszczane do ruchu. Widocznie na stacjach diagnostycznych nie mają takich życiowych dylematów 😉

A co jest za katalizatorem? Najsłabsze C70 jest wyposażone tylko w jeden tłumik znajdujący się pod kanapą, przed tylnym zawieszaniem.

seryjny tłumik

seryjny tłumik

Mocniejsze wersje miały jeszcze jeden tłumik końcowy pod zderzakiem. Jak dodamy do tego jeszcze, że przekrój wydechu wynosi około 2.25″ to daje nam to już całkiem przyjemny dla ucha układ. Nie trzeba wierzyć na słowo można posłuchać.

A bym zapomniał. Na samym końcu mamy jeszcze ozdobną chromowaną końcówkę.

BSR Stage2

Kolejny stopień modyfikacji szwedzkiego tunera zawiera wydech typu cat-back. W skład zestawu wchodzą gięte rury 2.5″, dwa tłumiki przelotowe oraz ozdobna końcówka wydechu z logiem BSR. Montaż przebiega bardzo prosto. Wszystko jest plug & play i nie wymaga żadnego spawania. Kolejne segmentu wydechu są ze sobą skręcane obejmami.

bsr stage2bsr stage2bsr stage2bsr stage2bsr stage2

 A teraz jak to brzmi 🙂


Wybaczcie wietrzną pogodę w drugim filmiku 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *